تیتر اخبار

رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند صدور بیش از ۳۰۰ کارت بازرگانی برای تُجار گیلانی آغاز جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از امروز توانمندی‌های گیلان در قاب نمایشگاه صادراتی ایران اعمال محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات درجاده‌های گیلان کاهش دمای هوا و بارش رگباری باران از فردا شناسایی انبار کالا‌های احتکار شده در رشت افزایش ۳۰ درصدی بهای خرید برگ سبز چای در گیلان ممنوعیت صید ماهیان استخوانی در دریای خزر کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد سفیدرود اعلام میزان زکات فطریه در گیلان ساماندهی خانه مسافر‌ها در ماسال آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ از امروز آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۵ اردیبهشت آمادگی گیلان برای میزبانی از مسافران در ایام‌ عید فطر افزایش ۲۰ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان سامانه بارشی تا اواسط هفته در گیلان رشد ۷ درصدی جوجه ریزی مرغداری های گوشتی گیلان کاهش ۲۶ درصدی سرقت در گیلان تکذیب شایعه جمع آوری کارت‌های آزاد سوخت در گیلان کسب رتبه اول گيلان در کاهش تصادفات منجر به جرح سرعت اینترنت تا خرداد ۳۰درصد افزایش می یابد شرایط فروش سایپا ویژه عید فطر اعلام شد بارش باران بهاری ، لطافت هوای فروردین ماه در گیلان اعمال محدودیت های ترافیکی در مسیرهای راهپیمایی روز قدس در رشت بهره مندی ۹۵ درصدی روستا‌های گیلان از اینترنت پرسرعت تولیدبیش از ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه در گیلان بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت روز جهانی قدس سبقت غیر مجاز خط قرمز پلیس/توصيه های پلیس جدی گرفته شود هوای نسبتا پایدار در گیلان ورود حدود ۳ میلیون مسافر به گیلان برقراری پرواز رشت-استانبول-رشت از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین پدرخوانده سایت‌های قمار و شرط‌بندی ایران در ترکیه بازداشت شد توزیع ۴۰۰ تن میوه شب عید در ۶۱ جایگاه گیلان هزار و ۱۶۷ کلاس گیلان، آماده اسکان نوروزی فرهنگیان برخورد با فروشندگان مواد محترقه در رشت استخدام ۸۰ گیلانی در قالب طرح «شهید زین الدین» مرحله سوم ویرایش ثبت نام خودروی جانبازان آغاز شد بیش از ۴۳ هزار مرکز عرضه فراورده‌های دامی گیلان زیر ذره بین بازرسان اعطای نشان فتح به فرماندهان کل ارتش و سپاه بدون حضور رئیس جمهور؛ آزادراه منجیل – رودبار بهره برداری شد اعلام زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ صید انواع ماهیان استخوانی ازدریای خزر از مرز ۲ هزارتن گذشت سود سهام عدالت برای این افراد واریز نمی‌شود شروع ماه رمضان از روز سه شنبه تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان کنعانی: بانیان هیأت موسوم به حقیقت‌یاب بین‌المللی قصد انتقامجویی از ملت ایران را دارند بازدید رئیسی از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران تداوم بارش‌ها در گیلان تا ۳ روز آینده اطلاعیه پلیس درباره ماه رمضان و نحوه فعالیت اماکن پذیرایی در نوروز عرضه لاستیک با نرخ مصوب در نمایشگاه‌های بهاره آب رسانی و برق رسانی در بیشتر روستاهای درگیر سیلاب انجام شده است افزایش ۸ درصدی جابه جایی مسافر در جاده‌های گیلان جوان ترین و پیرترین نماینده مجلس دوازدهم رونمایی شد

0

تالار مرکزی رشت با مدیریت ارشاد بازگشایی می‌شود

  • کد خبر : 17163
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
تالار مرکزی رشت با مدیریت ارشاد بازگشایی می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر ضرورت ایجاد بسترهای درآمدزایی برای اهالی فرهنگ و هنر، گفت: کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر در گیلان تشکیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ آیین تکریم فیروز فاضلی مدیرکل پیشین و معارفه رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه پیش از ظهر روز چهارشنبه در سالن خاتم الانبیا رشت برگزار شد.

رضا ثقتی با بیان اینکه در گفتمان فرهنگی دولت آیت الله رئیسی، پشتیبانی از مردم و نهادهای فرهنگی و پرداختن به ارزش‌های انقلاب اسلامی حرف نخست را می‌زند، افزود: در این گفتمان حزب بازی، جناح‌بندی رنگ باخته و همه زیر پرچم انقلاب اسلامی و ایران اسلامی مسیر را خواهیم پیمود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به هدفمندی گفتمان فرهنگی دولت رئیسی بیان کرد: در این گفتمان هنر و هنرمند مقوله‌ای فرمایشی نیست، اثرگذار است و مردم محور تمام معادلات و تحرکات و رویدادها هستند، نه سیاسیون، و همه در دایره نظام عزیز ما هستند.

ثقتی با تأکید بر اهمیت دادن به جوانان مؤمن و کار آزموده که جزء لاینفک امور خواهد بود، گفت: ۱۱ تکلیف بر دوش بنده گذاشته شده که امیدوارم با همت همکاران و همه اصحاب هنر و علی الخصوص رسانه بتوانیم این تکالیف را به درستی به انجام برسانیم.

وی با اشاره به بحث تحول سند و نقشه تحول در حوزه فرهنگ بیان کرد: امیدوارم بتوانیم به نقشه واحد و مدون و محکمی که همه نهادها و مراکز و چهره‌ها به آن پایبند باشند را ظرف ۶ ماه تبیین و رونمایی کنیم، همکاری با نماینده ولی فقیه در گیلان و نیز استاندار از تکالیفی است که به اعتقاد من باید به درستی انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر استعدادپروری و تقویت نیروهای جوان به عنوان وظایفی تکلیفی از سوی وزیر ارشاد بر عهده مدیرکل ارشاد گیلان تصریح کرد: ایجاد هم‌افزایی نهادهای فرهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، تکریم از فرهیختگان و مفاخر فرهنگی، هنری و دینی، ارتقای جایگاه شورای اسلامی فرهنگ عمومی از دیگر تکالیفی است که در دوره مدیریت خود باید به آن‌ها عمل کنم.

ثقتی نوید روزهای خوبی را در دوره مدیریت خود به اهالی فرهنگ و رسانه داد و تصریح کرد: ادارات استان خود را برای انجام کار فرهنگیِ جهادی آماده کنند، با تقویت بودجه خود برای ادارات شهرستان نویدبخش روزهای خوبی خواهیم داد و به همه با صدای بلند می‌گویم که فرهنگ یک مقوله فراسازمانی است و تولیت آن با یک دستگاه نیست و همه باید ظرفیت خود را به صحنه بیاورند تا در کنار هم روزهای خوبی را در گیلان رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه سرعت کارهای فرهنگی با حمایت ارشاد بیشتر خواهد شد، گفت: کارگروه تحول اقتصاد فرهنگ را در اداره تشکیل خواهیم داد و فضای هنر را به سمتی خواهیم برد تا بتواند روی پای خود بایستد و درآمدزا باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر اینکه تالار مرکزی با حمایت دلسوزان شهر با قدرت و با مدیریت ارشاد بازگشایی خواهیم کرد، افزود: خانه مهجور آوانسیان را با کاربری فرهنگی احیا خواهیم کرد که نگین انگشتری ارشاد است.

ثقتی با بیان اینکه با رویکرد تقویت نظارت و حمایت در کنار اصحاب رسانه خواهیم بود، افزود: به تمام نهادهایی که به سمت کار فرهنگی آمده‌اند، دست برادری خواهیم داد تا اتفاقاتی که به نفع مردم خواهد بود در گیلان رخ دهد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه مدیریت باید هنرمندانه و با تدبیر باشد، اظهار کرد: مدیریت خود یک هنر است، مدیران فرهنگی باید دست بوس اهالی فرهنگ و هنر و رسانه باشیم.

فیروز فاضلی با تأکید بر اینکه مدیر فرهنگی باید تلاش کند در زمان مدیریت وی اندیشه‌ای از پرواز باز نماند و قلمی شکسته نشود، افزود: اهالی فرهنگ و رسانه صفت آیینه‌گی برای جامعه دارند و آیینه تمام نمای جامعه هستند و باید در امنیت تمام بتوانند این صفت را بروز دهند و ذاتا حرمت دارند.

وی با بیان اینکه اگر مدیر فرهنگی پشتوانه خانواده خود که اهالی فرهنگ و رسانه هستند را داشته باشد قدرتمند خواهد بود، گفت: مدیرکل باید اقتداری داشته باشد تا بتواند از این پشتوانه استفاده کند و الحمدالله جناب آقای ثقتی از این اقتدار برخوردار است.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه امروز یکی از نیروهای خوب ارشاد به عنوان مدیرکل انتخاب شده که به مراتب قدرتمندتر از بنده است، افزود: هنرمندان و اهالی رسانه گیلان توانایی نقش آفرینی مطلوب در عرصه ملی دارند و امیدوارم مدیرکل جدید از این پشتوانه فرهنگی در گیلان به نیکی بهره ببرد.

 در انتهای مراسم از زحمات فیروز فاضلی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تقدیر شد و رضا ثقتی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی معارفه شد.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=17163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۳۰
فروردین
رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور

رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: استان گیلان با فعالیت ۱۱ واحد پرورش و تولید مرغ اجداد رتبه نخست را در کشور دارد.

۲۹
فروردین
عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند

عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند

امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا گفت:عملیات اخیر ایران علیه اسرائیل، تمامی معادلات راهبردی را در حوزه‌ی غرب آسیا و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را بهم ریخت.

۲۹
فروردین
صدور بیش از ۳۰۰ کارت بازرگانی برای تُجار گیلانی

صدور بیش از ۳۰۰ کارت بازرگانی برای تُجار گیلانی

مدیر کل صمت گیلان گفت: تُجاری که قوانین استفاده از کارت‌های بازرگانی را رعایت نکنند و یا از کارت‌ها سواستفاده کنند کارت بازرگانی شان باطل می‌شود.