تیتر اخبار

واردات چای به دستور رئیس‌ جمهور محدود شد تعرض وکیل قلابی به زنان با تعارف کیک سمی «خط مهر» این‌بار در گیلان نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان آغاز برداشت برگ‌های زمردینی چای شمال کشور قیمت سکه و طلا در بازار رشت ، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری خرداد از امروز ۵ محصول سایپا برای عرضه در ۲۶ اردیبهشت ماه مشخص شد! پاکبان ۲۰ ساله شهرداری لنگرود جان خود را از دست داد بازگشت ۳ واحد اقتصادی ورشکسته به چرخه تولید در گیلان آلوچه نوبرانه گیلان به بازار آمد نگاه به چای گیلان باید صادرات محور باشد برداشت۱۶ هزار تن آلوچه در گیلان آب چشمه «شیرین سو» رشت، آلودگی میکروبی دارد صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان/ بارش ها فردا شدت می گیرد امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه حادثه انفجار و آتش سوزی در حمام خانه‌ای در رشت نشای ۲۳ درصد از شالیزار‌های گیلان ضرورت توسعه صنایع دریا محور در گیلان برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم گیلان یک گام تا میزبانی مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا فاصله دارد تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد ماه تجاوز به زن جوان برای فرار از بدهی سنگین جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان جوانی که رفیقش را به خاطر گاز زدن همبرگرِ دوست دخترش کُشت سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک چای سنواتی هر چه سریع باید تعیین تکلیف شود آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه پیش فروش ۶ محصول پرطرفدار سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۳ درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان خرید بیش از ۳۱ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال اخرین اخبار از سیل مشهد/ تاکنون هفت نفر فوت کرده‌اند رایگان بودن بازدید از موزه‌های گیلان ، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ توقیف کامیون حامل ۹ کیلو مواد مخدر در محور اسالم – تالش

0

توافق اولیه با وزارت بهداشت برای تزریق عمومی واکسن کووپارس انجام شد

  • کد خبر : 16430
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
توافق اولیه با وزارت بهداشت برای تزریق عمومی واکسن کووپارس انجام شد

مدیر کارآزمایی بالینی فاز سه واکسن رازی کوو پارس گفت: توافق اولیه با وزارت بهداشت برای تزریق عمومی واکسن رازی کووپارس انجام شده و امید است این واکسن به زودی در سبد واکسیناسیون کشور قرار گیرد و به هموطنان عزیز تزریق شود.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ دکتر مجتبی نوفلی افزود: این واکسن شامل ۲ دز تزریقی و استنشاقی است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۰ میلیون دز واکسن رازی تولید شده که پنج میلیون دز آماده تحویل به وزارت بهداشت است.

نوفلی ادامه داد: تولید واکسن های تزریقی و استنشاقی رازی کوو پارس با توجه به اطمینان کامل از اثربخشی و ایمنی زایی آن در مطالعات پیش بالینی و فازهای یک و دو بالینی آغاز شده و این کار ادامه می یابد.

مدیر کارآزمایی بالینی فاز ۳ واکسن رازی کوو پارس اظهار داشت: هم اکنون نیز درخواست هایی از چند کشور برای خرید واکسن رازی کوو پارس از موسسه رازی شده است که در حال رایزنی هستیم.

چه تعداد داوطلب در فاز سه کارآزمایی بالینی واکسن دریافت کردند

وی روند مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: تاکنون حدود ۲۳ هزار داوطلب دز اول واکسن را زده اند و حدود ۱۸ هزار داوطلب هم دز دوم را تزریق کرده اند.

مدیر کارآزمایی بالینی فاز سه واکسن رازی کوو پارس گفت: تا کنون حدود ۴ هزار داوطلب این مرحله هم دز سوم استنشاقی خود را دریافت کرده اند.

وی افزود: بعد از اتمام موفقیت آمیز مراحل اول و دوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس، فاز سوم از ۱۴ شهریور ماه آغاز شد.

نوفلی بیان کرد: در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس مقایسه ای بین واکسن رازی و واکسن سینوفارم انجام می شود.

ایمنی زایی واکسن رازی به اثبات رسید

وی ادامه داد: آنالیز بینابینی مرحله سوم کارآزمایی بالینی این واکسن به اتمام رسیده و نتایج اولیه نشان دهنده ایمنی زایی بالا و بی ضرری این واکسن است.

نوفلی تصریح کرد: بی ضرری و  ایمنی زایی  واکسن رازی کوو پارس در فاز اول مطالعه بالینی با انجام آزمایش های گسترده و کامل افراد در مدت بیش از ۸ ماه پیگیری به اثبات رسیده بود. در این مرحله نشان داده شد که رازی کوو پارس واکسنی ایمن است.

مدیر کارآزمایی بالینی فاز سه واکسن رازی کوو پارس گفت: میزان اثربخشی نسبی (Relative efficacy) این واکسن در انتهای فاز سوم کارآزمایی بالینی به طور دقیق مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: هرچند تا این لحظه نتایج این مطالعه در مورد اثربخشی بسیار عالی بوده است، اما به زودی نتایج بینابینی نسبت یا درصد دقیق آن منتشر خواهد شد.

نوفلی درخصوص تهیه مقاله از مراحل این مطالعه اظهار داشت: مقاله پیش بالینی این واکسن به یک مجله معتبر بین المللی ارسال شده که در حال داوری است.

مدیر کارآزمایی بالینی فاز ۳ واکسن رازی کوو پارس اظهار امیدواری کرد که این مقاله به زودی در این مجله معتبر منتشر شود.

وی ادامه داد: مقاله های فاز اول و دوم کارآزمایی بالینی تهیه شده و در حال ارسال به یک مجله معتبر است تا پس از داوری، منتشر شود.

واکسن “رازی کوو پارس”، دومین واکسن ایرانی کرونا با سعی و تلاش محققان ایرانی وارد کارآزمایی بالینی شد. مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با حدود ۱۰۰ سال سابقه در تولید واکسن، از اواخر اسفند ۹۸ پای به عرصه ساخت واکسن کرونا نهاد.

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی – استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت و سخت ترین پروتکل های داخلی درحال ساخت است. این موسسه از روش پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای تولید آن استفاده کرده است.

این موسسه در فاصله زمانی اسفند ۹۸ تا اوایل فروردین ۹۹، کار طراحی این واکسن را به پایان رساند، فروردین ماه دزسنجی و فرمولاسیون انجام و آزمایش این واکسن روی ۵۰۰ حیوان آغاز شد. در خرداد ماه تزریق به میمون و ارزیابی ایمنی زایی و بی خطری در این حیوان انجام و اواخر مرداد ماه پرونده به سازمان غذا و دارو ارسال شد.

کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس از دهم اسفند ماه ۹۹ در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد و در حال حاضر مرحله سوم تست انسانی را می گذارند، سازمان غذا و دارو در آبان ماه امسال مجوز اضطراری واکسن رازی کوو پارس را صادر کرد.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=16430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۲۶
اردیبهشت
تعرض وکیل قلابی به زنان با تعارف کیک سمی

تعرض وکیل قلابی به زنان با تعارف کیک سمی

وکیل قلابی با تعارف کیک سمی به زنان آنان را بیهوش می‌کرد و مورد تعرض قرار می‌داد.

۲۶
اردیبهشت
«خط مهر» این‌بار در گیلان

«خط مهر» این‌بار در گیلان

نمایشگاه آثار خوشنویسی «خط مهر» با حضور اساتید خوشنویسی ایران به مدت یک هفته در نگارخانه هنر انجمن خوشنویسان آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

۲۶
اردیبهشت
نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان

نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان

سرپرست شرکت نمایشگاه‌های بین المللی گیلان گفت: بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان تا ۲۸ اردیبهشت برای بازدید علاقمندان دایر است.