به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ اسدالله عباسی ، استاندار گیلان امروز از روند ساخت و تکمیل طرح راه آهن رشت – کاسپین بازدید کرد.
وی امروز از روند اتصال راه آهن قزوین – رشت به کاسپین در قطعه شش این طرح ، بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این طرح مهم زیرساختی استان قرار گرفت.
پیشرفت زیرسازی قطعات ۶ و هفت طرح راه آهن قزوین- رشت – کاسپین ۷۹ درصد و در بخش روسازی ۲۳ درصد است.
قطعه ۶ این پروژه حدود ۱۷ کیلومتر و قطعه هفت این طرح بیش از ۱۷ کیلومتر طول دارد.
راه آهن رشت – انزلی به طول ۴۰ کیلومتر در ادامه مسیر راه آهن قزوین – رشت، مرکز گیلان را به بندر کاسپین متصل کرده که از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و نیز اروپایی، ترانزیت کالا و بار اهمیت ویژهای دارد.
ظرفیت این ریل ها و آزادراه ها بدون ساخت بنادر داقل ۳۰ میلیون تنی مغفول خواهد ماند !!! بنادر شمال ایران مسیر اصلی ورود برای کریدور نستراک و شرق به غرب چین محسوب می شوند و ظرفیت های ۵-۶ میلیون تنی آنها فقط هدر دادن سرمایه گذاری ریلی و آزادراهی کشور است !!! ورود بار برای کریدور نستراک و شرق به غرب حداقل چند ده تا چند صد میلیون تن خواهد بود و نیاز به یک بندر با ظرفیت بندر شهید رجایی دارد که ظرفیت ۹۰ میلون تنی و سرعت تخلیه وبارگیری ۶٫۶ میلون تن بار در روز است !!!!!