تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

تجارت بین گیلان و تاتارستان با استفاده از شبکه حمل و نقل دریایی، گسترش یابد

  • کد خبر : 1497
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
تجارت بین گیلان و تاتارستان با استفاده از شبکه حمل و نقل دریایی، گسترش یابد

پیشنهاد تولید محصولات کشاورزی، گلخانه‌ای و پرورش ماهی در تاتارستان توسط شرکت‌های گیلانی

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ استاندار گیلان با اشاره به ارتباط آبی جمهوری تاتارستان با این استان از طریق دریای خزر و رود ولگا ، استفاده از شبکه حمل و نقل دریایی را موجب افزایش تجارت بین دو منطقه دانست و با تصریح اینکه ایجاد ارتباط مستقیم و بدون واسطه تاجران و بازرگانان دو طرف ، بستر مناسبی برای تبادل محصولات تولیدی است، گفت: با توجه به حاصلخیز بودن زمین های کشاورزی و وجود ظرفیت آبی در جمهوری تاتارستان، کشت و تولید محصولات کشاورزی، گلخانه ای و پرورش ماهی توسط شرکت های گیلانی در این منطقه پیشنهاد می شود.
دکتر ارسلان زارع در ارتباط تصویری با رستم مینیخانف رئیس جمهوری تاتارستان (فدراسیون روسیه)، به ارتباط آبی این جمهوری با استان گیلان و به ویژه منطقه آزاد انزلی از طریق دریای خزر و رود ولگا اشاره و اظهار کرد: با استفاده از شبکه حمل و نقل دریایی می توان تجارت بین دو منطقه را افزایش داد و این امر، بستری برای دعوت از شرکت های تاتارستان برای انجام فعالیت های سرمایه گذاری، تولیدی و تجاری در منطقه آزاد انزلی است.
وی بر ضرورت تقویت ارتباط و همکاری اتاق های بازرگانی دو طرف و تدوین نقشه راه مناسبات تجاری تأکید کرد و گفت: اتاق بازرگانی گیلان از اعضای فعال و اثرگذار اجلاس شورای بین المللی همکاری های تجاری اتاق های بازرگانی کشورهای منطقه دریای خزر (I.C.B.C) است و با توجه به برگزاری جلسات سالانه این شورا در یکی از شهرهای ایران یا روسیه ، پیشنهاد می شود که اجلاس بعدی در شهر قازان تاتارستان برگزار گردد.
نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: باتوجه به عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا از سال گذشته، افزایش مبادلات تجاری میان گیلان و تاتارستان منجر به ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی و تجاری طرفین و استفاده از مزایای این اتحادیه می شود.
دکتر زارع ظرفیت های طبیعی و جغرافیایی منحصربفرد گیلان و همچنین جاذبه های دیدنی تاتارستان به ویژه شهر قازان را فرصت مناسبی برای تبادل تورهای گردشگری دانست و بیان کرد: استانداری گیلان آمادگی خود را برای برگزاری نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران توسط بخش خصوصی در شهر قازان و نیز برای طرف روسی در رشت یا منطقه آزاد انزلی باتوجه به وجود سابقه فعالیت در این حوزه ، اعلام می‌کند.
وی ایجاد ارتباط مستقیم و بدون واسطه تاجران و بازرگانان دو طرف را بستر مناسبی برای تبادل محصولات تولیدی بین دو منطقه دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در صدد اجرای پروژه بزرگی تحت عنوان “طرح مویرگی ایجاد مراکز عمده فروشی کالاهای ایرانی در ۱۲ استان روسیه” است که جمهوری تاتارستان یکی از این مناطق به شمار می رود.
وی با اشاره به حاصلخیز بودن زمین های کشاورزی و وجود ظرفیت آبی در جمهوری تاتارستان، پیشنهاد کشت و تولید محصولات کشاورزی، گلخانه ای و پرورش ماهی توسط شرکت های گیلانی را ارائه و اضافه کرد: باتوجه به وجود مراکز تحقیقات شیلاتی در گیلان، اجرای پروژه های مشترک شیلاتی در خصوص تکثیر و پرورش انواع ماهیان به ویژه تاس ماهیان پیشنهاد می شود.

اعلام آمادگی رئیس جمهوری تاتارستان برای گسترش فعالیت‌های تجاری با گیلان

در ادامه این ارتباط تصویری رئیس جمهوری تاتارستان با قدردانی از پیشنهاد استاندار گیلان برای برقراری این ارتباط تصویری گفت: روابط متنوع بین دولت های ایران و روسیه در حوزه های مختلف در حال توسعه است.
رستم مینیخانف به روابط تاریخی، اقتصادی و فرهنگی قوی تاتارستان و ایران و وجود تجربه‌های همکاری میان دو طرف اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای گسترش روابط میان تاتارستان و ایران، تفاهم نامه همکاری تجاری وجود دارد که شرکت های دو طرف نیز ارتباطات و همکاری خوبی دارند.
رئیس جمهوری تاتارستان با ابراز خرسندی از توسعه روابط با گیلان، به وجود ظرفیت های فراوان موجود در این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به علاقمندی دو طرف برای گسترش فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و تبادل محصولات، این آمادگی از سوی تاتارستان نیز در سطح وسیعی اعلام می شود.
مینیخانف تاتارستان را یکی از پیشرفته ترین مناطق صنعتی روسیه عنوان کرد و افزود: همکاری در زمینه های علمی، فرهنگی، آموزشی، گردشگری و ورزشی بسیار مهم بوده و قابل گسترش است.
وی افزود: ارتباطات مقامات دو طرف و اتاق های بازرگانی برای گسترش همکاری ها تقویت شود.
جمهوری تاتارستان در بخش اروپایی فدراسیون روسیه در میانه دو رودخانه ولگا و کاما واقع شده و عضوی از فدراسیون روسیه به شمار می آید. مرکز جمهوری تاتارستان، شهر قازان است که افزون بر یک میلیون و ۲۱۶ هزار نفر جمعیت دارد. این جمهوری از لحاظ اقتصادی یکی از توسعه‌یافته‌ترین مناطق فدراسیون روسیه و از بزرگترین مراکز صنعتی آن کشور محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=1497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.