تیتر اخبار

برقراری پرواز رشت-استانبول-رشت از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین پدرخوانده سایت‌های قمار و شرط‌بندی ایران در ترکیه بازداشت شد توزیع ۴۰۰ تن میوه شب عید در ۶۱ جایگاه گیلان هزار و ۱۶۷ کلاس گیلان، آماده اسکان نوروزی فرهنگیان برخورد با فروشندگان مواد محترقه در رشت استخدام ۸۰ گیلانی در قالب طرح «شهید زین الدین» مرحله سوم ویرایش ثبت نام خودروی جانبازان آغاز شد بیش از ۴۳ هزار مرکز عرضه فراورده‌های دامی گیلان زیر ذره بین بازرسان اعطای نشان فتح به فرماندهان کل ارتش و سپاه بدون حضور رئیس جمهور؛ آزادراه منجیل – رودبار بهره برداری شد اعلام زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ صید انواع ماهیان استخوانی ازدریای خزر از مرز ۲ هزارتن گذشت سود سهام عدالت برای این افراد واریز نمی‌شود شروع ماه رمضان از روز سه شنبه تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان کنعانی: بانیان هیأت موسوم به حقیقت‌یاب بین‌المللی قصد انتقامجویی از ملت ایران را دارند بازدید رئیسی از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران تداوم بارش‌ها در گیلان تا ۳ روز آینده اطلاعیه پلیس درباره ماه رمضان و نحوه فعالیت اماکن پذیرایی در نوروز عرضه لاستیک با نرخ مصوب در نمایشگاه‌های بهاره آب رسانی و برق رسانی در بیشتر روستاهای درگیر سیلاب انجام شده است افزایش ۸ درصدی جابه جایی مسافر در جاده‌های گیلان جوان ترین و پیرترین نماینده مجلس دوازدهم رونمایی شد رائفی‌پور: انتخابات اسفند معادلات جریان‌های سیاسی را تغییر داد

0

نقش مهم و تأثیرگذار بنیاد مسکن در توسعه روستاها

  • کد خبر : 14867
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
نقش مهم و تأثیرگذار بنیاد مسکن در توسعه روستاها

فرماندار رشت با بیان اینکه زندگی روستاییان با خدمات بنیاد مسکن عجین شده است، گفت: بنیاد مسکن تشکیلات بسیار مهم و تأثیرگذار در توسعه روستاست که با انقلاب متولد شده و این باعث شده که مردم علاوه بر انتظارات توسعه، انتظارات معنوی نیز از آن داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ علی فتح اللهی فرماندار رشت در دیدار با سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام اظهار داشت: اگر نگاهی به بنیاد مسکن و تنوع خدمات رسانی آن بویژه در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در بیست سال گذشته داشته باشیم، میبینیم که زندگی بدون بنیاد و زیرساخت‌هایی که برای روستاییان فراهم آورده، ممکن نیست.
وی افزود: زندگی روستاییان با بنیاد مسکن عجین شده؛ سرمایه گذاری، ساخت مسکن، محرومیت‌زدایی و خیلی از موارد دیگر توسط بنیاد مسکن برای روستاییان فراهم می‌شود و این نشان می‌دهد که هر نوع تحول یا کم و کاستی در بنیاد اثر خود را بصورت مستقیم در زندگی آنان خواهد داشت. 
فرماندار رشت بنیاد مسکن را تشکیلات بسیار مهم و تأثیرگذار در توسعه روستا دانست و گفت: بنیاد مسکن مولود انقلاب و نماد آرمان‌های انقلاب و نظام است و این باعث شده که مردم علاوه بر انتظارات توسعه و فراهم کردن زیرساخت‌ها توسط این بنیاد، انتظارات معنوی نیز از آن داشته باشند.
وی افزود: این نگاه متفاوت به بنیاد مسکن مسئولیت همکاران ما را در این بنیاد سنگین‌تر می‌کند و مردم ضمن آنکه انتظار دارند خدمات را در سریع‌ترین زمان دریافت کنند، می‌خواهند که در مراجعه به این مجموعه با نوع متفاوتی از رفتار و تکریم مواجه شوند.
نماینده عالی دولت در مرکز استان ضرورت روزآمد نمودن خدمات و استفاده از تکنولوژی در بنیاد مسکن را مورد تأیید قرار داد و گفت: باید برای سیستماتیک کردن امور، زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد تا از این طریق ازدحام و در نهایت تأخیر در پاسخگویی به ارباب رجوع را به حداقل رساند.
وی ضمن اشاره به گلایه‌های متعدد در این زمینه افزود: با شرایطی که از لحاظ افزایش روزافزون قیمت‌های مصالح با آن روبرو هستیم، هرگونه تأخیر در ارائه خدمات حق الناس محسوب می‌شود؛ باید از ظرفیت‌ها استفاده و سیستمی تعریف شود که بر اساس آن افراد بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمات خود را دریافت کنند.
فتح االلهی ارزش و اهمیت زمین‌های استان گیلان را خاطرنشان کرد و گفت: باید نگاهمان به روستا را بویژه در گیلان متفاوت کنیم، هر وجب خاک در استان گیلان از نظر ارزش بسیار متفاوت از سایر استان‌هاست.
وی با تأکید بر اینکه باید ضوابط با نگاهی متناسب با استان گیلان تطبیق داده شود، افزود: یکی از دلایلی که کمیسیون تغییرکاربری تشکیل شده، مبنای آن همین مسأله است. در تهیه طرح‌های هادی دغدغه ما این است که نمی‌خواهیم روستا را به شهر تبدیل کنیم چراکه وجب به وجب زمین این مردم ارزشمند است.
فرماندار رشت با انتقاد از اصول ساخت و ساز ارائه شده در روستاها گفت: در روستاها خیابان‌های ۱۸ متری ایجاد کرده‌ایم در حالیکه فرهنگ روستا بر پیاده راه و دیدار روستاییان در این مسیر بنا شده است، هیچ توجیهی برای برهم‌زدن این اصل پذیرفتنی نیست و باید بتوانیم همه امور و پیش‌بینی‌ها را بر محوریت رعایت اصل روستا ماندن روستا، قرار دهیم.
وی افزود: بنیاد مسکن باید بتواند با ارائه برنامه‌هایی این فرهنگ را دوباره احیا کند، اگرچه فقط حفظ فیزیکی عرصه‌ها مد نظر نیست بلکه باید برای نماهای ساختمان‌های ایجاد شده در روستا همانند نمای رومی که شاهد هستیم و هیچ سنخیتی با بافت روستا ندارد، الگوهای متناسب با روستا ارائه شود. 
فتح اللهی به مبحث اجرای طرح هادی اشاره کرد و گفت: ما دغدغه‌ای در منطقه آزاد انزلی در رابطه با روستاهایی که ۱۸ یا ۱۹ سال از عمر تأیید طرح هادی آنها سپری می‌شد داشتیم که مردم برای دریافت مجوز از بنیاد مسکن و دهیاری با بن بست روبرو می‌شدند، لذا امسال همه روستاهای مناطق آزاد را مکلف به اجرای این طرح کرده و اعتبارات لازم برای این هدف را فراهم کردیم. 
نماینده عالی دولت در مرکز استان در پایان موقعیت رشت را بعنوان تابلویی در چشم مسافران و مقامات کشوری یادآور شد و از همه مدیران دستگاه‌ها خواست بمنظور هرچه بیشتر فراهم کردن امکانات و رفع معضلات شهرستان، همچون یک معاون مدیرکل در حوزه عملکرد خود ظاهر شوند.
لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=14867

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۲۶
اسفند
برقراری پرواز رشت-استانبول-رشت از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین

برقراری پرواز رشت-استانبول-رشت از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین

مدیر کل فرودگاه گیلان از افزایش پروازهای این فرودگاه در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پروازهای مسیر مشهد از فرودگاه رشت ۱۰۰ درصد افزایش پیدا نموده است.

۲۲
اسفند
هزار و ۱۶۷ کلاس گیلان، آماده اسکان نوروزی فرهنگیان

هزار و ۱۶۷ کلاس گیلان، آماده اسکان نوروزی فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: هزار و ۱۶۷ کلاس برای پذیرش مسافران فرهنگی در نوروز ۱۴۰۳ آماده می‌شود.

۲۲
اسفند
برخورد با فروشندگان مواد محترقه در رشت

برخورد با فروشندگان مواد محترقه در رشت

بیش از ۶ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز از واحد‌های صنفی و سیار در پیاده راه رشت کشف و ضبط شد.