تیتر اخبار

اعمال محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات درجاده‌های گیلان کاهش دمای هوا و بارش رگباری باران از فردا شناسایی انبار کالا‌های احتکار شده در رشت افزایش ۳۰ درصدی بهای خرید برگ سبز چای در گیلان ممنوعیت صید ماهیان استخوانی در دریای خزر کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد سفیدرود اعلام میزان زکات فطریه در گیلان ساماندهی خانه مسافر‌ها در ماسال آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ از امروز آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۵ اردیبهشت آمادگی گیلان برای میزبانی از مسافران در ایام‌ عید فطر افزایش ۲۰ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان سامانه بارشی تا اواسط هفته در گیلان رشد ۷ درصدی جوجه ریزی مرغداری های گوشتی گیلان کاهش ۲۶ درصدی سرقت در گیلان تکذیب شایعه جمع آوری کارت‌های آزاد سوخت در گیلان کسب رتبه اول گيلان در کاهش تصادفات منجر به جرح سرعت اینترنت تا خرداد ۳۰درصد افزایش می یابد شرایط فروش سایپا ویژه عید فطر اعلام شد بارش باران بهاری ، لطافت هوای فروردین ماه در گیلان اعمال محدودیت های ترافیکی در مسیرهای راهپیمایی روز قدس در رشت بهره مندی ۹۵ درصدی روستا‌های گیلان از اینترنت پرسرعت تولیدبیش از ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه در گیلان بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت روز جهانی قدس سبقت غیر مجاز خط قرمز پلیس/توصيه های پلیس جدی گرفته شود هوای نسبتا پایدار در گیلان ورود حدود ۳ میلیون مسافر به گیلان برقراری پرواز رشت-استانبول-رشت از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین پدرخوانده سایت‌های قمار و شرط‌بندی ایران در ترکیه بازداشت شد توزیع ۴۰۰ تن میوه شب عید در ۶۱ جایگاه گیلان هزار و ۱۶۷ کلاس گیلان، آماده اسکان نوروزی فرهنگیان برخورد با فروشندگان مواد محترقه در رشت استخدام ۸۰ گیلانی در قالب طرح «شهید زین الدین» مرحله سوم ویرایش ثبت نام خودروی جانبازان آغاز شد بیش از ۴۳ هزار مرکز عرضه فراورده‌های دامی گیلان زیر ذره بین بازرسان اعطای نشان فتح به فرماندهان کل ارتش و سپاه بدون حضور رئیس جمهور؛ آزادراه منجیل – رودبار بهره برداری شد اعلام زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ صید انواع ماهیان استخوانی ازدریای خزر از مرز ۲ هزارتن گذشت سود سهام عدالت برای این افراد واریز نمی‌شود شروع ماه رمضان از روز سه شنبه تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان کنعانی: بانیان هیأت موسوم به حقیقت‌یاب بین‌المللی قصد انتقامجویی از ملت ایران را دارند بازدید رئیسی از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران تداوم بارش‌ها در گیلان تا ۳ روز آینده اطلاعیه پلیس درباره ماه رمضان و نحوه فعالیت اماکن پذیرایی در نوروز عرضه لاستیک با نرخ مصوب در نمایشگاه‌های بهاره آب رسانی و برق رسانی در بیشتر روستاهای درگیر سیلاب انجام شده است افزایش ۸ درصدی جابه جایی مسافر در جاده‌های گیلان جوان ترین و پیرترین نماینده مجلس دوازدهم رونمایی شد

0

VAR در ایران؛ خیلی دور، خیلی نزدیک/ فعلا در این اتاق خبری نیست!

  • کد خبر : 14834
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۵۷
VAR در ایران؛ خیلی دور، خیلی نزدیک/ فعلا در این اتاق خبری نیست!

ورود VAR به ایران با حواشی مختلفی همراه بود و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ چند روز از بازی ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی می گذرد، دیداری که با تساوی یک – یک به پایان رسید. جدا از رقابت حساسی که بین دو تیم برای صدرنشینی در گروه A وجود داشت، یک موضوع قبل، در حین و حتی بعد از بازی به چشم آمد. قبل از این دیدار قرار بود از VAR نیز استفاده شود که در نهایت این موضوع منتفی شد.

شاید از شانس بد مسئولان فدراسیون فوتبال نبود VAR در این بازی به شدت احساس شد. در نیمه اول این مسابقه مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در محوطه جریمه کره جنوبی سرنگون شد. علی خسروی، کارشناس داوری تشخیص داد که این صحنه خطای پنالتی و تصمیم به ادامه بازی اشتباه داوری بوده است.

اگر از VAR در این مسابقه استفاده می شد، به احتمال زیاد یک پنالتی برای ایران گرفته و تیم ملی کشورمان تا حد زیادی صعود خود را به جام جهانی مسجل می کرد. همان گونه که در بازی ایران و امارات VAR به کمک ما آمد و شجاع خلیل زاده که کارت قرمز گرفته بود با بازبینی صحنه به زمین بازگشت.

البته بعد از مسابقه ایران و کره جنوبی از اتاق VAR رونمایی شد و این که از سیستم کمک داور ویدیویی به صورت آفلاین در این دیدار استفاده شده است. یکی از دلایل استفاده نکردن از این سیستم مربوط به نرسیدن تاییدیه از سوی فیفا بود که در صورت استفاده می توانست فوتبال ایران را در خطر تعلیق قرار دهد. بعد از مسابقه ایران و کره جنوبی اعلام شد در اتاق آفلاین، VAR مورد تست قرار گرفته است. این اتفاق در شرایطی رخ داده است که مسئولان فیفا در محل مورد نظر حضور نداشته اند.

ما از استانداردهای لازم برای ورود VAR برخوردار هستیم؟

بعد از این که بنا بر دلایل مختلف از سیستم کمک داور ویدیویی در بازی ایران و کره جنوبی استفاده نشد، این شائبه به وجود آمد که ما از زیرساخت های لازم برای استفاده از VAR برخوردار نیستیم. از طرفی با توجه به این که فیفا باید این سیستم را تایید کند، پس استفاده آفلاین آن در این مسابقه بیهوده بوده؛ زیرا نماینده ای از فیفا در رونمایی از اتاق VAR حضور نداشته است. ضمن این که داوران باید کلاس‌های متعدد داوری را طی کنند تا از توانایی لازم برای استفاده از VAR برخوردار شوند.

بلژیکی یا هنگ کنگی؟

قبل از حضور عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال مزایده‌ای برگزار شد و قرار بود یک شرکت ایرانی از تکنولوژی بومی استفاده کند. یک شرکت بلژیکی هم در کنار شرکت بریتانیایی داوطلب این موضوع شد که در نهایت قرعه به نام شرکت بلژیکی افتاد، شرکتی که البته حرف و حدیث های فراوانی هم پشت آن است.

یکی از موضوعاتی که اخیرا در صدر اخبار VAR در ایران قرار داشته، کشور مربوط به آن است. مواردی نیز مطرح شد مبنی بر این که شرکتی که با ایران همکاری می کند بلژیکی نیست، بلکه هنگ کنگی است و شرکت هنگ کنگی از سابقه خوبی نزد فیفا برخوردار نیست و بین ۴ شرکت نهایی مورد تایید فیفا نیز قرار ندارد.

یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال همچنان بر بلژیکی بودن شرکت طرف قرارداد ورود سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) با فدراسیون فوتبال تاکید دارد و اعلام کرد این که طرف قرارداد ما شرکت هنگ کنگی است، صحت ندارد و به دلیل برخی از مسائل، وسایل و امکانات مورد نیاز را از زیرمجموعه شرکت بلژیکی در هنگ کنگ تهیه کرده‌ایم.

ورود VAR به ایران

هزینه استفاده از VAR در ایران

طبیعتا استفاده از این دستگاه با هزینه‌های زیادی در ایران همراه خواهد بود. شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در تاریخ ۱۰ تیرماه در صحبت‌های خود اعلام کرده بود که استفاده از این دستگاه در هر استادیوم بین ۷ تا ۸ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت. او همچنین اعلام کرده بود که باشگاه های لیگ برتری حاضر هستند این مبلغ را بپردازند.

فعلا خبری از VAR نخواهد بود

حسین عسگری، رئیس سابق دپارتمان داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ما در مورد حواشی ورود VAR به ایران اظهار داشت: اگر از استاندارد‌های لازم برخوردار بودیم از VAR در بازی ایران و کره جنوبی استفاده می‌شد. نماینده‌هایی از فیفا باید این سیستم را تست و در صورت تایید مجوز لازم را صادر کنند، پس استفاده از اصطلاح “رونمایی شد” در این بازی درست نبوده است.

او افزود: پس از تایید، داوران باید در کلاس‌های آن شرکت کنند؛ بنابراین موضوع به همین راحتی نیست که با نصب ۴ دوربین همه چیز درست شود. ما بار‌ها گفته ایم که انجام این مراحل حداقل یک سال زمان می‌برد. ما فردی که کار آن فقط نشستن در اتاق VAR باشد، نداریم و داوران وسط نیز ممکن است در بعضی از بازی‌ها این کار را انجام دهند.

عسگری در خصوص شرکتی که با ایران همکاری می‌کند، گفت: قطعا مشکلاتی وجود داشته است؛ زیرا فیفا به کشور‌های دیگر در مرحله مقدماتی جام جهانی اجازه استفاده از این سیستم را داده، اما ایران هنوز مورد تایید قرار نگرفته است. مشکل این است که واقعیت‌ها گفته نمی‌شوند.

او ادامه داد: ما چیزی به اسم اتاق آفلاین نداریم و تنها زمانی که فیفا بخواهد این سیستم را چک کند، از این موضوع استفاده می‌شود. بحث VAR در ایران فقط جنبه تبلیغاتی دارد؛ زیرا هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. طبیعتا استفاده از این سیستم هزینه‌های زیادی را در بر دارد و فیفا تنها به چند شرکت مجوز داده است.  

کارشناس داوری کشورمان در ادامه بیان کرد: اگر قرار به استفاده از سیستم VAR باشد، باید تمام استادیوم‌ها به آن مجهز شوند. در آسیا تنها چند کشور در حال حاضر از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. چند سالی می‌شود که موضوع آمدن VAR به ایران مطرح است، اما همان زمان هم معلوم بود این اتفاق راحت نیست. قطر با آن همه امکانات بعد از ۱۴ ماه VAR  را راه اندازی کرد.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=14834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۲۱
فروردین
اعمال محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات درجاده‌های گیلان

اعمال محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات درجاده‌های گیلان

رئیس پلیس راه گیلان از اعمال محدودیت ترافیکی در محور رشت – قزوین و آستارا – اردبیل و بالعکس خبر داد.

۲۱
فروردین
کاهش دمای هوا و بارش رگباری باران از فردا

کاهش دمای هوا و بارش رگباری باران از فردا

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: سامانه بارشی از صبح فردا وارد استان می‌شود و تا چند روز آینده احتمال بارش رگباری باران، وزش باد شدید و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در گیلان وجود دارد.

۲۱
فروردین
شناسایی انبار کالا‌های احتکار شده در رشت

شناسایی انبار کالا‌های احتکار شده در رشت

فرمانده انتظامی گیلان از کشف بیش از ۵۴ هزار عدد اقلام خوراکی و لوازم بهداشتی احتکار شده به ارزش ۹۱ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال داخل یک انبار در شهرستان رشت خبر داد.