تیتر اخبار

برقراری پرواز رشت-استانبول-رشت از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین پدرخوانده سایت‌های قمار و شرط‌بندی ایران در ترکیه بازداشت شد توزیع ۴۰۰ تن میوه شب عید در ۶۱ جایگاه گیلان هزار و ۱۶۷ کلاس گیلان، آماده اسکان نوروزی فرهنگیان برخورد با فروشندگان مواد محترقه در رشت استخدام ۸۰ گیلانی در قالب طرح «شهید زین الدین» مرحله سوم ویرایش ثبت نام خودروی جانبازان آغاز شد بیش از ۴۳ هزار مرکز عرضه فراورده‌های دامی گیلان زیر ذره بین بازرسان اعطای نشان فتح به فرماندهان کل ارتش و سپاه بدون حضور رئیس جمهور؛ آزادراه منجیل – رودبار بهره برداری شد اعلام زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ صید انواع ماهیان استخوانی ازدریای خزر از مرز ۲ هزارتن گذشت سود سهام عدالت برای این افراد واریز نمی‌شود شروع ماه رمضان از روز سه شنبه تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان کنعانی: بانیان هیأت موسوم به حقیقت‌یاب بین‌المللی قصد انتقامجویی از ملت ایران را دارند بازدید رئیسی از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران تداوم بارش‌ها در گیلان تا ۳ روز آینده اطلاعیه پلیس درباره ماه رمضان و نحوه فعالیت اماکن پذیرایی در نوروز عرضه لاستیک با نرخ مصوب در نمایشگاه‌های بهاره آب رسانی و برق رسانی در بیشتر روستاهای درگیر سیلاب انجام شده است افزایش ۸ درصدی جابه جایی مسافر در جاده‌های گیلان جوان ترین و پیرترین نماینده مجلس دوازدهم رونمایی شد رائفی‌پور: انتخابات اسفند معادلات جریان‌های سیاسی را تغییر داد

1

انتخاب استاندار، فرایندی هزینه ساز….؟!/ مردم گیلان در انتظار و ادارات در سردرگمی…!

  • کد خبر : 13518
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
انتخاب استاندار، فرایندی هزینه ساز….؟!/ مردم گیلان در انتظار و ادارات در سردرگمی…!

مردم گیلان در انتظار و ادارات در سردرگمی…!

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ بی شک تغییر دولتها در نظامهای مردم سالار، فرصتی است تا بتوان فضای جدیدی در نظام اداری و اجرایی کشور بوجود آورد و روند اداره ی امور را در بستر اخذ رای و رضایت عموم مردم دگرگون ساخت.

جامعه ی مردم سالار و دین مدار ایران اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ملت بزرگ ایران به برکت دستاوردهای گرانسنگ انقلاب خویش(انقلاب اسلامی)، برای نخستین بار در تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین کهن ؛ فرصت یافتند تا با حضور پای صندوقهای اخذ رای، دولت و تشکیلات سیاسی مورد علاقه ی خود را متناسب با اقتضائات زمان انتخاب نموده و تنفس جدیدی در شریانهای نظام اداری و اجرایی کشور ایجاد کنند،

البته همین قاعده برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر جلوه های مردم سالاری دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا و حتی مجلس خبرگان رهبری نیز صادق است.

اکنون بیش از ۴۰ روز از انتخابات ریاست جمهوری و بیش از ۲۰روز از روی کارامدن دولت کرامت و عدالت؛ دولت مردمی آیت الله رئیسی به عنوان سکاندار سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی ایران می گذرد.

دولتی که در شرایط سخت معیشتی و تحمل فشارهای فزاینده ی اقتصادی مردم وفادار ایران، با شعار دولت مردمی برای ساختن ایران قوی روی کار آمد؛ تا روند حرکت ۸ سال گذشته ی کشور را در جهت دفاع از حقوق اقشار آسیب پذیر و محروم دستخوش دگرگونی و تحول سازد.

قراین و شواهد حاکی ست که در این مدت اندک آغاز بکار دولت جدید، تحولات در عرصه ی ملی و منطقه ایی در راستای وعده های مطروحه، امید آفرین و قابل تامل بوده است؛
اما در عرصه ی تغییر و تحول در سطح استانداران و مدیران میانی، می بایست از تعلل و مصلحت اندیشی(که ممکن است ضربات سختی را به همراه داشته باشد) و همچنین کندی کار ؛ پرهیز نمود.

( صد البته دقت نظر دولت و جناب دکتر رئیسی و وزیر کشور در انتخاب استاندار مورد انتظار است)

شنیده های نسبتاً موثق حاکیست که متأسفانه استان گیلان در روند تغییر و تحول مدیران، از صدر تا ذیل(خصوصاً استاندار) در گرداب سهم خواهی و گروه گرایی گرفتار آمده است…؟! پدیده ایی که متاسفانه مسبوق به سابقه بوده و در هر دوره، زیانها و پیامدهای خاص خود را به همراه داشته است.

دست اندرکاران و تصمیم گیران دولت در سطوح ملی، بویژه متولیان وزارت کشور، بخوبی آگاهند که ماهها قبل از روی کار آمدن هر دولت جدیدی، مدیران اجرایی و اداری دولت قبلی خواسته و ناخواسته، دچار روزمرگی و بی انگیزگی شده و اراده ایی برای خدمت به جامعه و مردم نخواهند داشت. این پدیده به دلیل ماهیت دولت قبل، بیش از سایرین نمود داشته و شرایط را به قدری دچار رخوت و سستی کرده که حتی ماهها پیش از برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه، در نشستهای شورای اداری و برنامه ریزی استان، بارها نسبت به عواقب این پدیده ی نامیمون تذکراتی داده شده است.

اما در اینجا روی سخنمان با متولیان و تصمیم گیران دولت جدید است، که عدالت و کرامت را مبنای عملکرد خویش قرار داده و تلاش دارند، خدمت به مردم و جلب اعتماد عمومی را در بستر تأسی از منویات حکیمانه ی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بار دیگر تجلی دهند.

آیا می دانیم و دست اندرکاران انتخاب استاندار می دانند که خسران مادی و معنوی ناشی از تعلل در این روند ، برای مردم استانی که به لحاظ حمایت از آیت الله رییسی در زمره ی استانهای برتر کشور تلقی می شوند، روزانه چقدر سخت و تحمل ناپذیر است…؟

بی شک ؛ کارشناسان؛ و متولیان امر بهتر آگاهند؛ که حداقل در مرکز استان گیلان، حدود یکصدو پنجاه دستگاه اداری و سازمان اجرایی دولتی، فعالیت می کنند؛ و امروز بطور قاطع می توان اظهار نظر نمود که تمامی مدیران و تصمیم سازان در ادارات و سازمانها، منتظر انتخاب استانداری همسو با سیاستهای دولت جدید به تماشا نشسته اند؛ تا شرایط دستگاههای تابعه ی خود را متناسب با سیاست جدید تنظیم نمایند.

حال هر روزی که انتخاب استاندار به عنوان نماینده ی عالی دولت در استان به تعویق می افتد، فرصتهای متعدد و متنوعی از پیکره ی دولت برای خدمت صادقانه به مردم از دست می رود و خسرانهای چشمگیری به مردم ولایتمدار استان تحمیل می شود.

یقین بدانیم که مردم گیلان با پیشینه ی غنی فرهنگی و تاریخی، درایت و ذکاوت مختص به خویش، بوضوح از این زیانها آگاهند و بخش قابل توجهی از آنها، هر روز برای تغییر در فضای اداری و اجرایی استان خود، لحظه شماری می کنند.

نباید اجازه داد خسرانهای ناشی ازانتخاب یک استاندار (بومی ؛ شناخته شده؛ مدیر؛ ارزشی؛ ولایت مدار؛ خوش سابقه؛ امتحان پس داده در بحران ها ؛ عدالت خواه؛ فساد ستیز؛ مردمی؛ همآهنگ و همفکر با دولت آیت‌الله رئیسی ) به حساب دولت و یا مسئولان تصمیم ساز نوشته شود.

از سوی دیگر گزینه های معرفی شده از سوی جریانات سیاسی گیلان به وزارت کشور کم نیستند.
قراین و شواهد حاکیست که تنوع در لیستهای ارایه شده به دولت برای تصدی استانداری گیلان، آنقدر بالاست که براحتی می توان گزینه ی برتر را از میان خوبهای پیشنهاد شده برگزید و با قاطعیت روند اداره ی امور را به نفع عموم مردم تغییر داد.

بهرحال انتظار است که دولتمردان ما در پایتخت؛ نماینده محترم ولی فقیه در استان؛ نمایندگان محترم مجلس و همه‌ی آنهایی که دستی بر آتش دارند با سرعت و اقتدار تصمیم نهایی را برای انتخاب استاندار جدید عملی کنند و بیش از این تحول در عرصه ی نظام اداری و مدیریتی استان را به تاخیر نیاندازند.

تجربه ی فضای سیاسی در استانمان نشان داده که اگر اختیار انتخاب استاندار جدید بطور کامل به جریانات سیاسی واگذار شود، بعید بتوان به براحتی به نتیجه رسید و رضایت تمامی سلایق را جلب نمود…!

امروز گیلان ما به استانداری نیاز دارد که (همانگونه که در بالا اشاره شد) ؛ ضمن شناخت کامل از توانمندیهای بالقوه ی استان، در عرصه های مختلف ؛ دارای تجربه ی کافی و وافی بوده ؛ در سطوح ملی نیز شناخته شده باشد. از طرفی دارای اقتدار و درایت بوده و توان اجرای برنامه های خود را نیز داشته باشد.

استاندار جدید باید بتواند در بستر برقراری ارتباط سازنده با عموم مردم و تعامل با مجموعه ی گروههای سیاسی و اجتماعی، توان همگانی را برای تبلور استعدادهای نهفته در حوزه های اقتصادی، کشاورزی، تولیدی و صنعتی، علم و فن آوری ، گردشگری، توسعه ی زیربناها و صادرات استان بسیج نماید.

بی شک این امر مهم با بهره گیری از نیروهای مستعد و توانمندی که در حوزه های مختلف دارای تخصص و مهارت هستند، میسر خواهد بود.

دولتمردان گرامی بیش از این منتظر نمانده و از فرصت ها نهایت بهره گیری را داشته باشند.
مهم اینکه بدانیم و بدانند، از دست رفتن فرصتها و اخلال در روند رسیدگی به مطالبات عموم – مردمی که زیر فشارهای سنگین اقتصادی و معیشتی کمر خم نموده و منتظر ایجاد گشایشی از سوی دولت عدالت و کرامت اند- براحتی بدست نخواهد آمد.

« لحظه ها می گذرد، آنچه بگذشت نمی آید باز…!
قصه ایی هست که هرگز دیگر، نتوان شد آغاز…! »

  نویسنده : دکتر حسین کلهر؛ کارشناس مسائل سیاسی

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=13518

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۲۶
اسفند
برقراری پرواز رشت-استانبول-رشت از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین

برقراری پرواز رشت-استانبول-رشت از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین

مدیر کل فرودگاه گیلان از افزایش پروازهای این فرودگاه در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پروازهای مسیر مشهد از فرودگاه رشت ۱۰۰ درصد افزایش پیدا نموده است.

۲۲
اسفند
هزار و ۱۶۷ کلاس گیلان، آماده اسکان نوروزی فرهنگیان

هزار و ۱۶۷ کلاس گیلان، آماده اسکان نوروزی فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: هزار و ۱۶۷ کلاس برای پذیرش مسافران فرهنگی در نوروز ۱۴۰۳ آماده می‌شود.

۲۲
اسفند
برخورد با فروشندگان مواد محترقه در رشت

برخورد با فروشندگان مواد محترقه در رشت

بیش از ۶ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز از واحد‌های صنفی و سیار در پیاده راه رشت کشف و ضبط شد.