تیتر اخبار

رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند صدور بیش از ۳۰۰ کارت بازرگانی برای تُجار گیلانی آغاز جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از امروز توانمندی‌های گیلان در قاب نمایشگاه صادراتی ایران اعمال محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات درجاده‌های گیلان کاهش دمای هوا و بارش رگباری باران از فردا شناسایی انبار کالا‌های احتکار شده در رشت افزایش ۳۰ درصدی بهای خرید برگ سبز چای در گیلان ممنوعیت صید ماهیان استخوانی در دریای خزر کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد سفیدرود اعلام میزان زکات فطریه در گیلان ساماندهی خانه مسافر‌ها در ماسال آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ از امروز آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۵ اردیبهشت آمادگی گیلان برای میزبانی از مسافران در ایام‌ عید فطر افزایش ۲۰ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان سامانه بارشی تا اواسط هفته در گیلان رشد ۷ درصدی جوجه ریزی مرغداری های گوشتی گیلان کاهش ۲۶ درصدی سرقت در گیلان تکذیب شایعه جمع آوری کارت‌های آزاد سوخت در گیلان کسب رتبه اول گيلان در کاهش تصادفات منجر به جرح سرعت اینترنت تا خرداد ۳۰درصد افزایش می یابد شرایط فروش سایپا ویژه عید فطر اعلام شد بارش باران بهاری ، لطافت هوای فروردین ماه در گیلان اعمال محدودیت های ترافیکی در مسیرهای راهپیمایی روز قدس در رشت بهره مندی ۹۵ درصدی روستا‌های گیلان از اینترنت پرسرعت تولیدبیش از ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه در گیلان بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت روز جهانی قدس سبقت غیر مجاز خط قرمز پلیس/توصيه های پلیس جدی گرفته شود هوای نسبتا پایدار در گیلان ورود حدود ۳ میلیون مسافر به گیلان برقراری پرواز رشت-استانبول-رشت از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین پدرخوانده سایت‌های قمار و شرط‌بندی ایران در ترکیه بازداشت شد توزیع ۴۰۰ تن میوه شب عید در ۶۱ جایگاه گیلان هزار و ۱۶۷ کلاس گیلان، آماده اسکان نوروزی فرهنگیان برخورد با فروشندگان مواد محترقه در رشت استخدام ۸۰ گیلانی در قالب طرح «شهید زین الدین» مرحله سوم ویرایش ثبت نام خودروی جانبازان آغاز شد بیش از ۴۳ هزار مرکز عرضه فراورده‌های دامی گیلان زیر ذره بین بازرسان اعطای نشان فتح به فرماندهان کل ارتش و سپاه بدون حضور رئیس جمهور؛ آزادراه منجیل – رودبار بهره برداری شد اعلام زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ صید انواع ماهیان استخوانی ازدریای خزر از مرز ۲ هزارتن گذشت سود سهام عدالت برای این افراد واریز نمی‌شود شروع ماه رمضان از روز سه شنبه تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان کنعانی: بانیان هیأت موسوم به حقیقت‌یاب بین‌المللی قصد انتقامجویی از ملت ایران را دارند بازدید رئیسی از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران تداوم بارش‌ها در گیلان تا ۳ روز آینده اطلاعیه پلیس درباره ماه رمضان و نحوه فعالیت اماکن پذیرایی در نوروز عرضه لاستیک با نرخ مصوب در نمایشگاه‌های بهاره آب رسانی و برق رسانی در بیشتر روستاهای درگیر سیلاب انجام شده است افزایش ۸ درصدی جابه جایی مسافر در جاده‌های گیلان جوان ترین و پیرترین نماینده مجلس دوازدهم رونمایی شد

0

دانشگاه ها باید باز شوند

  • کد خبر : 13237
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
دانشگاه ها باید باز شوند

وزیر بهداشت برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها به شکل مجازی را کافی ندانست و گفت: باید برای وضعیت بهتر تحصیلی و تربیتی دانشجویان برنامه ریزی کنیم، در هر صورت باید دانشگاه‌ها باز شود؛ این احتمال را می‌دهیم تا اواسط مهرماه جاری بازگشایی دانشگاه‌ها را به شکل ترکیبی و بر اساس وضعیت هر دانشگاه داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛ دکتر بهرام عین‌اللهی در نشست با مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت “بومی گزینی” را هدف اصلی خود در حوزه جذب دانشجو عنوان کرد و گفت: بومی گزینی در گذشته به نحو احسن انجام شد و باید بار دیگر دنبال شود. به عنوان مثال زمانی که در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشکده پرستاری وجود دارد، لزومی ندارد دانشجوی آن شهر از یک دانشگاه در مکان زندگی خود به دانشگاهی دیگر برود. این کار کمک خواهد کرد تا بار حوزه رفاهی و دانشجویی دانشگاه‌ها در مواردی مانند خوابگاه و تغذیه کم شود و از طرفی دانشجو نیز در کنار خانواده خود تحصیل کند و نیازمند خوابگاه و دیگر مسائل نباشد. بودن دانشجو در کنار خانواده نیز حمایت خانواده و آرامش بیشتر او را به خصوص در مسائل فرهنگی به دنبال خواهد داشت.

عین‌اللهی به اهمیت وجود مساجد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه فرهنگی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: به واقع مسجد پایگاه اصلی فرهنگی در کشور به شمار می‌رود و اهمیت این پایگاه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر بهداشت برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها به شکل مجازی را کافی ندانست و گفت: باید برای وضعیت بهتر تحصیلی و تربیتی دانشجویان برنامه ریزی کنیم، در هر صورت باید دانشگاه‌ها باز شود؛ این احتمال را می‌دهیم تا اواسط مهرماه جاری بازگشایی دانشگاه‌ها را به شکل ترکیبی و بر اساس وضعیت هر دانشگاه داشته باشیم.

وی با بیان این‌که کلاس‌های درس حتما تشکیل خواهد شد اما تعداد فراگیران نسبت به وضعیت هر دانشگاه‌ها متفاوت است و به صورت ترکیبی خواهد بود، اظهار کرد: در دانشگاه‌های علوم پزشکی، در حوزه دستیاری و تحصیلات تکمیلی مشکلی برای حضور دانشجو وجود ندارد و تنها در حوزه دانشجویی باید برنامه ریزی لازم صورت بگیرد، بر این اساس می‌توان کلاس‌های ترکیبی را به شکل حداقلی آغاز کرد و بسته به شیوع کرونا و میزان واکسیناسیون این میزان را تغییر داد.

عین اللهی به آغاز فعالیت‌های دانشجویی دانشجویان نیز اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های دانشجویی بسته به این که فرد دو دز واکسن را تزریق کرده و کارت واکسیناسیون را نیز دریافت کرده باشد، می‌تواند از سر گرفته شود. یعنی دانشجویانی که کارت واکسن مبنی بر تزریق دو دز را دارند، می‌توانند به اردو بروند و از امکانات رشته‌های ورزشی استفاده کنند.

وزیر بهداشت از اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های هوشمند پس از واکسیناسیون خبر داد و گفت: این ممنوعیت از این پس هوشمند خواهد بود یعنی افرادی که دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند می‌توانند مسافرت بروند و محدودیت شامل حال آنان نخواهد شد.

وی با بیان این‌که باید آمادگی راه اندازی خوابگاه‌های دانشجویی را داشته باشیم، گفت: باید از مجموعه خزر آباد صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در خصوص فعالیت‌های دانشجویی استفاده لازم را ببریم و پس از واکسیناسیون دانشجویان، این فضا در اختیار برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

عین‌اللهی از قرنطینه هوشمند نیز پس از واکسیناسیون عمومی مردم خبر داد و افزود: بعد از واکسیناسیون و دریافت کارت واکسن، به سمت قرنطینه هوشمند پیش خواهیم رفت به نحوی که در همین راستا تصمیم گیری‌هایی شده است.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به ورود حجم بالایی واکسن جهت انجام واکسیناسیون در کشور، گفت: حجم واکسنی که این هفته وارد کشور شده است در طول مدت شیوع کرونا بی‌سابقه بوده است. در حال حاضر تمامی مقدمات ورود ۱۹ میلیون دز واکسن تا آخر این هفته انجام شده است و این تعداد در حال ورود به کشور است. تا انتهای این ماه نیز ۴۰ میلیون دز واکسن وارد کشور می‌شود.

عین اللهی با تاکید بر استفاده از همه توان و ظرفیت وزارت بهداشت برای انجام واکسیناسیون، گفت: تلاش داریم از همه امکانات وزارت بهداشت برای واکسیناسیون مردم استفاده کنیم. باید معاونت فرهنگی و دانشجویی نیز با تمام توان، امکانات و پرسنلی که در اختیار دارد در این حوزه وارد عمل شود. دانشجویان باید با همان روحیه جهادی و پر تلاش جهت کمک به انجام واکسیناسیون عمومی مردم بسیج شوند.

وزیر بهداشت یادآور شد: در حوزه واکسیناسیون، نیازمند حرکت مردمی هستیم و باید مردم عزیزمان در این حوزه وارد عمل شوند تا به تزریق مقدار مورد نیاز واکسن برسیم.

وی تاکید کرد: برای مواجه نشدن با موج ششم کرونا، شش هفته طلایی را از امروز تا اوایل آبان ماه در اختیار داریم که باید به سرعت واکسیناسیون را برای مراقبت از این موضوع انجام دهیم. امروز جهاد فی سبیل‌الله مقابله با این بیماری است و واکسیناسیون در این مسیر دارای اهمیت است.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=13237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۳۰
فروردین
رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور

رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: استان گیلان با فعالیت ۱۱ واحد پرورش و تولید مرغ اجداد رتبه نخست را در کشور دارد.

۲۹
فروردین
عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند

عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند

امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا گفت:عملیات اخیر ایران علیه اسرائیل، تمامی معادلات راهبردی را در حوزه‌ی غرب آسیا و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را بهم ریخت.

۲۹
فروردین
صدور بیش از ۳۰۰ کارت بازرگانی برای تُجار گیلانی

صدور بیش از ۳۰۰ کارت بازرگانی برای تُجار گیلانی

مدیر کل صمت گیلان گفت: تُجاری که قوانین استفاده از کارت‌های بازرگانی را رعایت نکنند و یا از کارت‌ها سواستفاده کنند کارت بازرگانی شان باطل می‌شود.