وی تاکید کرد: وزارت علوم در این زمینه تابع ستاد ملی مقابله با کرونا است.
وزیر علوم اظهار داشت: با باز شدن دانشگاهها سعی میکنیم از تجربیات دوران کرونا به عنوان بسته تکمیلی آموزش استفاده کنیم.
زلفی گل گفت: به عنوان مثال وقتی استادان به صورت حضوری در دانشگاهها تدریس میکنند، سیستم سنجشی و انگیزشی ایجاد میکنیم که استاد به صورت آفلاین و مجازی هم بتوانند آموزش خود را در اختیار دانشجویانی که حضور ندارند، قرار دهند.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: آموزشهای دوران کرونا نشان داد که میتوان از تجربیات سایر استادان دانشگاهها برای آموزشها و سمینارهای مهم استفاده کرد.
وی ادامه داد: در خیلی از موارد نیاز نیست استاد برای داوری مسیری را طی کند و این امکان به صورت مجازی فراهم شده است.
زلفی گل گفت: از تجربیات دوران کرونا میتوان در راستای دیپلماسی علمی و برگزاری مجازی سمینارها و تعاملات بین المللی استفاده کرد و دانشمندان دنیا غیرحضوری در این تعاملات شرکت کنند.
وی افزود: با باز شدن دانشگاهها سعی میکنیم از تجربیات دوران کرونا به عنوان بسته تکمیلی آموزش استفاده کنیم.
زلفی گل گفت: به عنوان مثال وقتی استادان به صورت حضوری در دانشگاهها تدریس میکنند، سیستم سنجشی و انگیزشی ایجاد میکنیم که استاد به صورت آفلاین و مجازی هم بتواند آموزش خود را در اختیار دانشجویانی که حضور ندارند، قرار بدهد.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: آموزشهای دوران کرونا نشان داد که میتوانیم از تجربیات سایر استادان دانشگاهها برای آموزشها و سمینارهای مهم استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در خیلی از موارد نیاز نیست استاد برای داوری مسیری را طی کند و این امکان به صورت مجازی فراهم شده است.
زلفی گل گفت: از تجربیات دوران کرونا میتوان در راستای دیپلماسی علمی و برگزاری مجازی سمینارها و تعاملات بین المللی استفاده کرد و دانشمندان دنیا غیرحضوری در این تعاملات شرکت کنند.
نخستین اقدام زلفی گل
وزیر علوم درباره نخستین اقدامی که از امروز آن را پیگیری میکند، گفت: دانشگاهها مستقل هستند و هیأت امنای هر دانشگاه با توجه به شرایط، سلیقه و مزیتهای نسبی خود قوانین و مقررات متفاوتی را اجرا میکند، اما نکته مغفول مانده، نقش نظارتی هیأتهای امنا است که در اولین فرصت نقش نظارتی هیأتهای امنا را احصا میکنم.
وی تاکید کرد: از این پتانسیل برای افزایش بهره وری اموری که در آموزش و پژوهش نقش دارد، جاری و ساری میکنم.