تیتر اخبار

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه جزئیات طرح جدید فروش سایپا اعلام شد استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟! نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی قایقران گیلانی المپیکی شد سامانه بارشی در راه گیلان رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور عملیات «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن چیزیست که دنیا فکر می‌کند تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان همراه داشتن کدام داروها در حج و عمره ممنوع است؟ سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی جدید آغاز شد

0

اعلام آخرین مهلت استفاده از قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان

  • کد خبر : 11064
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
اعلام آخرین مهلت استفاده از قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که کارفرمایان برای استفاده از بخشودگی جرائم بیمه‌ای تامین اجتماعی در استان های تهران و البرز تا دوشنبه، چهارم مرداد و در سایر استان ها تا شنبه، دوم مرداد فرصت دارند.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیش رو ، طبق اعلام قبلی سازمان تامین اجتماعی، مهلت استفاده از بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان، ۳۱ تیرماه بود و کارفرمایان و صاحبان مشاغل تنها تا پایان این هفته فرصت داشتند که با ارسال درخواست خود، از مزایای بخشودگی جرائم استفاده کنند که با توجه به مصوبات هیئت وزیران و ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی روزهای پنج شنبه تا پایان مرداد ماه در سراسر کشور و همچنین تعطیلی ادارات در استان های تهران و البرز – از روز سه شنبه ۲۹ تیر تا روز یکشنبه سوم مرداد ماه – آخرین مهلت ارسال لیست و پرداخت حق بیمه و ثبت درخواست بخشودگی جرایم برای استان های تهران و البرز روز دوشنبه، چهارم مرداد ماه و برای سایر استان ها، روز شنبه، دوم مرداد ماه خواهد بود.

کارفرمایان کارگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی که در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات مالی موفق به پرداخت حق بیمه نشده‌اند می‌توانند با ثبت درخواست خود به صورت غیرحضوری، از مزایای قانون بخشودگی جرائم بهره‌مند شوند.

بر اساس بخشنامه اعمال بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان، آن دسته از کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف اعم از حقیقی یا حقوقی دولتی و غیردولتی که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست بهمن سال ۱۳۹۸ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کنند، مشمول مزایای بخشودگی جرائم هستند.

شرایط و نحوه ثبت درخواست بخشودگی جرائم

کارفرمایان دارای بدهی به شرطی مشمول بخشودگی جرائم بیمه‌ای می‌شوند که از بهمن ۹۸ تعدیل نیروی انسانی نداشته باشند و یا تعدیل نیرویی که از آن زمان انجام داده‌اند را جایگزین کنند و کارگران جدیدی را به کار بگیرند و البته سطح اشتغال کارگاه را حداقل تا زمان اتمام پرداخت اقساط حفظ کنند.

همچنین کارگاه‌های ورشکسته، در حال‌تصفیه، منحله و فاقد فعالیت، رانندگان، کارگران ساختمانی (سهم بیمه شده و کارفرما) و همچنین کارگاه‌هایی که بدهی آنان صرفاً شامل جریمه است، مشمول این بخشنامه نخواهند بود.

کارفرمایان مشمول می توانند به‌منظور تعیین تکلیف بدهی‌هایی که تا اسفند سال ۱۳۹۹ به مرحله قطعیت رسیده است برای برخورداری از این تسهیلات نسبت به ثبت درخواست از طریق سامانه خدمات غیرحضوی سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir یا es.tamin.ir اقدام کنند.

در زمان ثبت درخواست ملاک فعال بودن وضعیت کارگاه، ارسال لیست کارکنان در ماه قبل و پرداخت کامل حق بیمه وفق ماده ۳۹ قانون تامین اجتماعی (کسری حداکثر تا ۱۰ درصد مجاز خواهد بود) و حفظ سطح اشتغال و یا افزایش تعداد بیمه شدگان نسبت به لیست بهمن ۱۳۹۸ کارگاه یا دفتر مرکزی است.

کارگاه هایی که در بهمن ماه ۱۳۹۸ فاقد لیست و پرداخت حق بیمه هستند و یا کارگاه‌هایی که در سال ۱۳۹۹ ایجاد شده باشند، لیست ماهی که بیشترین تعداد بیمه شدگان تا اسفند ۱۳۹۹را دارا باشد مبنای تعیین نیروی انسانی کارگاه قرار می‌گیرند.

کارگاه هایی که در سنوات قبل ایجاد و فاقد فعالیت بوده و در سال ۱۳۹۹ به بعد مجددا شروع به فعالیت کرده و لیست و حق بیمه کامل کارکنان شاغل خود را ارسال و پرداخت کنند، بیشترین تعداد بیمه شدگان لیست ارسالی در یکسال منتهی به قبل ‌از آخرین لیست پیش از تعطیلی کارگاه، مبنای احتساب سطح اشتغال خواهد بود.

 

امکان تقسیط بدهی‌های قطعی شده

واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی سراسر کشور پس از ثبت درخواست کارفرما، ضمن بررسی موضوع، مراتب پذیرش یا عدم پذیرش درخواست مطروحه را از طریق صندوق شخصی سامانه خدمات غیر حضوری به متقاضی اعلام می‌کنند و کارفرما نیز باید حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ اعلام پذیرش درخواست، نسبت به پرداخت یکجای بدهی و یا تقسیط آن به‌همراه ارائه وثایق متناسب با میزان بدهی اقدام کنند.

با توجه به ضوابط تبیین شده کارفرمایان حائز شرایط می توانند بدهی های قطعی شده تا ۱۳۹۹ کارگاه را حداکثر طی ۳۶ قسط و با رعایت سررسید اقساط پرداخت کنند. امکان تقسیط از ۱۲تا ۳۶ ماه وجود دارد.

درصورتی که کارفرما اصل بدهی خود را به صورت یکجا پرداخت کند و یا اصل بدهی را برای ۱۲ ماه به صورت اقساطی پرداخت کند، مشمول بخشودگی کامل و ۱۰۰ درصد جرائم است و چنانچه اصل بدهی را در اقساط ۱۸ ماهه پرداخت کند، ۸۵ درصد جرائم مربوطه مشمول بخشودگی خواهد شد. همچنین درصورتی که اصل بدهی را در اقساط ۲۴ ماهه پرداخت کند ۷۵ درصد جرائم؛ درصورتی که اصل بدهی را در اقساط ۳۰ ماهه پرداخت کند ۶۰ درصد جرائم و در نهایت درصورتی که اصل بدهی را در اقساط ۳۶ ماهه پرداخت کند ۵۰ درصد جرائم مربوطه مشمول بخشودگی خواهد شد.

در صورت تقسیط بدهی با اعمال بخشودگی جرائم، حفظ سطح اشتغال، ارسال و پرداخت لیست و حق بیمه ماهانه وفق ماده ۳۹ قانون تامین اجتماعی در دوره پرداخت اقساط و یا افزایش کارکنان ضروری خواهد بود، در غیر این صورت اقساط باقیمانده با احتساب جرائم متعلقه پرداخت و مراتب طی پیامک و همچنین از طریق صندوق شخصی وی در سامانه خدمات جهت اطلاع کارفرما ارسال می شود.

با عدم رعایت مهلت پرداخت اقساط، تقسیط پس از ۴۸ ساعت به صورت اتوماتیک تبدیل به حال شده و مراتب طی پیامک و همچنین از طریق صندوق شخصی وی در سامانه خدمات غیرحضوری جهت اطلاع کارفرما ارسال می شود. همچنین ارسال لیست ماهانه کارکنان از طریق دفتر مرکزی یا کارگاه ثابت و احراز سایر شرایط، ملاک عمل برای برخورداری پیمانکاران از بخشودگی جرائم است.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=11064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۶
اردیبهشت
درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی، شالیکاران گیلان طبق تقویم زراعی اقدام کنند.

۰۶
اردیبهشت
جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

جزئیات جشنواره ۳ روزه ی بهار نارنج در کومله لنگرود

یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است.جشنواره ای که امسال طی ۳ روز و با برنامه های مختلف مانند جشنواره کودک، غذا و بازی های بومی محلی برگزار می شود

۰۶
اردیبهشت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت بین نوغانداران ۹ شهرستان گیلان توزیع می‌شود.