تیتر اخبار

سبقت غیر مجاز خط قرمز پلیس/توصيه های پلیس جدی گرفته شود هوای نسبتا پایدار در گیلان ورود حدود ۳ میلیون مسافر به گیلان برقراری پرواز رشت-استانبول-رشت از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین پدرخوانده سایت‌های قمار و شرط‌بندی ایران در ترکیه بازداشت شد توزیع ۴۰۰ تن میوه شب عید در ۶۱ جایگاه گیلان هزار و ۱۶۷ کلاس گیلان، آماده اسکان نوروزی فرهنگیان برخورد با فروشندگان مواد محترقه در رشت استخدام ۸۰ گیلانی در قالب طرح «شهید زین الدین» مرحله سوم ویرایش ثبت نام خودروی جانبازان آغاز شد بیش از ۴۳ هزار مرکز عرضه فراورده‌های دامی گیلان زیر ذره بین بازرسان اعطای نشان فتح به فرماندهان کل ارتش و سپاه بدون حضور رئیس جمهور؛ آزادراه منجیل – رودبار بهره برداری شد اعلام زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ صید انواع ماهیان استخوانی ازدریای خزر از مرز ۲ هزارتن گذشت سود سهام عدالت برای این افراد واریز نمی‌شود شروع ماه رمضان از روز سه شنبه تمدید مهلت بیمه محصولات باغی گیلان کنعانی: بانیان هیأت موسوم به حقیقت‌یاب بین‌المللی قصد انتقامجویی از ملت ایران را دارند بازدید رئیسی از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران تداوم بارش‌ها در گیلان تا ۳ روز آینده اطلاعیه پلیس درباره ماه رمضان و نحوه فعالیت اماکن پذیرایی در نوروز عرضه لاستیک با نرخ مصوب در نمایشگاه‌های بهاره آب رسانی و برق رسانی در بیشتر روستاهای درگیر سیلاب انجام شده است افزایش ۸ درصدی جابه جایی مسافر در جاده‌های گیلان جوان ترین و پیرترین نماینده مجلس دوازدهم رونمایی شد رائفی‌پور: انتخابات اسفند معادلات جریان‌های سیاسی را تغییر داد

0

شرط جدید ارمنستان برای ایرانی‌ها: ۱۰ روز اقامت در ازای واکسن کرونا

  • کد خبر : 10469
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
شرط جدید ارمنستان برای ایرانی‌ها: ۱۰ روز اقامت در ازای واکسن کرونا

سفیر ارمنستان در ایران برای نخستین‌بار به موضوع تزریق رایگان واکسن کرونا به گردشگران خارجی در آن کشور پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیش رو ، سفیر ارمنستان در ایران برای نخستین‌بار به موضوع تزریق رایگان واکسن کرونا به گردشگران خارجی در آن کشور پرداخته است. وی گفت: موردی که باید به آن توجه داشت، مجاز بودن تزریق واکسن کرونا به افرادی است که بیش از ۱۰روز در ارمنستان اقامت داشته‌اند. این رویه از تاریخ ۱۵جولای اجرایی می‌شود که موجب واکسیناسیون افراد نیازمند و گروه‌های هدف می‌شود. به‌خصوص در مورد اتباع خارجی که حضور و اقامت آنها در ارمنستان ضروری باشد.

آرتاشس تومانیان، سفیر ارمنستان در ایران است. او در سابقه کاری خود نمایندگی تام‌الاختیار رئیس‌جمهوری ارمنستان در زمینه روابط با ایران، معاون اول وزیر خارجه، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ارمنستان، مشاور رئیس‌جمهوری، نمایندگی مجلس ملی ارمنستان و نایب‌رئیسی شورای‌عالی جمهوری ارمنستان را نیز در کارنامه دارد. اما دلیل آنکه آرتاشس تومانیان مهمان این صفحه شده است، موضوع سفر ایرانی‌ها به ارمنستان برای دریافت واکسن رایگان کرونا در آن کشور است. موضوعی که در هفته‌های اخیر واکنش‌های متعدد از سوی مقامات وزارت بهداشت را برانگیخت و حتی کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در اظهاراتی از مردم ایران خواست برای تزریق واکسن به ارمنستان سفر نکنند. او گفته بود مردم ارمنستان از واکسن انگلیسی آسترازنکا استقبال نکرده‌اند و ارمنستان از ترس اتمام تاریخ مصرف این واکسن ۲میلیون دوز از این واکسن را به گردشگران تزریق می‌کند. اما ماجرای تزریق رایگان واکسن به گردشگران ازجمله گردشگران ایرانی در ارمنستان چیست؟ سفیر ارمنستان در ایران برای نخستین‌بار در گفت‌وگو با همشهری به موضوع تزریق رایگان واکسن کرونا به گردشگران خارجی در آن کشور پرداخته است.

دولت ارمنستان در تزریق واکسن کرونا به شهروندان خود چگونه عمل کرده است؟

از ماه مارس سال‌جاری واکسیناسیون شهروندان در ارمنستان در حال انجام است و واکسیناسیون با ۳نوع واکسن اسپوتنیک‌وی، آسترازنکا و سینوواک به‌صورت رایگان و داوطلبانه صورت می‌گیرد. هیچ محدودیت سنی نیز برای کاربرد واکسن‌های اشاره شده وجود ندارد. البته وضعیت واکسیناسیون گسترده چندان مناسب نیست. اما دولت جمهوری ارمنستان اقداماتی برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در دست اجرا دارد.

وضعیت جلوگیری از همه‌گیری کرونا هم‌اکنون در ارمنستان رضایت‌بخش است. البته غفلت از شدت همه‌گیری کرونا ممکن است عواقب نامطلوبی در پی داشته باشد. درچند هفته اخیر آمار افراد مبتلا و فوت‌شدگان ناشی از بیماری کرونا در ارمنستان سیر نزولی داشت و در ارزیابی همه‌گیری بیماری کرونا که از سوی اتحادیه اروپا صورت گرفته است، ارمنستان به‌عنوان «منطقه سبز» شناخته شده است.

من هم در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی تحلیل‌های متفاوت برخی مقامات و افراد را مشاهده کرده‌ام. موضوعات خلاف واقعی نیز مطرح شده است. حتی اظهاراتی صورت گرفته است که من مایل نیستم به آنها اشاره کنم. چون طرح بی‌موقع موضوعات بی‌اهمیت و خلاف واقع مناسب و در شأن روابط سطح بالای ارمنستان و ایران نیست.

اما با توجه به برخی سوءبرداشت‌ها و سوءتفاهم‌ها ارائه برخی اطلاعات را لازم می‌دانم. بیست‌وسوم آوریل سال‌جاری، خانم آناهید آوانسیان، وزیر بهداشت جمهوری ارمنستان مجوز واکسیناسیون رایگان و داوطلبانه شهروندان خارجی مقیم ارمنستان را صادر کرد.

درخواست‌های متعدد دریافت واکسن از سوی کارکنان برخی نمایندگی‌های سیاسی خارجی و سازمان‌های بین‌المللی و افراد خارجی که به دلایل مختلف در ارمنستان اقامت دارند، پایه و اساس صدور این دستور بود.

اکثریت قاطع افراد واکسینه شده نیز شهروندان جمهوری ارمنستان و افرادی هستند که در ارمنستان اقامت دائم دارند. برخی شهروندان خارجی نیز از بخشی از خدمات واکسیناسیون بهره‌مند شده‌اند که شهروندان کشورهای مختلف از جمله شهروندان ایرانی نیز از این خدمات استفاده کرده‌اند.

پیش از هر چیز ابراز تمایل و انگیزه مردم مدنظر بود. علاوه بر آن ۲ امر دیگر نیز مورد توجه بود. یکی، نگاه و برخورد بشردوستانه در ارتباط با افراد خارجی بود و دیگر، واکسیناسیون افرادی بود که چندین هفته، ماه‌ها یا برای مدت طولانی‌تر در ارمنستان اقامت داشتند.

این موضوع تأثیر بسیار زیادی بر کاهش ابتلا به کرونا در ارمنستان داشت. مورد دیگر که باید به آن توجه داشت، مجاز بودن تزریق واکسن کرونا به افرادی است که بیش از ۱۰روز در ارمنستان اقامت داشته‌اند. این رویه از تاریخ ۱۵جولای اجرایی می‌شود که موجب واکسیناسیون افراد نیازمند و گروه‌های هدف می‌شود. به‌خصوص در مورد اتباع خارجی که حضور و اقامت آنها در ارمنستان ضروری باشد.

لینک کوتاه : https://gilanpishro.ir/?p=10469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

گزارش خبری از نگاه دوربین شما

۰۶
خرداد
مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

مشکلات یکی از شهروندان منطقه حمیدیان رشت در خصوص عدم رسیدگی برای جمع آوری زباله و تجمع آلودگی ها

۲۲
دی
آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

آتش سوزی مهیب در جنگل های حیران

به گزارش پایگاه خبری گیلان پیشرو؛آتش سوزی گسترده ای که از ساعت ها پیش‌ در مرز ایران و‌ جمهوری آذربایجان در حال وقوع است ازسمت جمهوری آذربایجان به سمت گیلان در حرکت است.

گزارش ویژه

۰۹
آذر
بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

بازار داغ تاکسی‌ های اینترنتی بی قید و بند

مخاطب زیاد تاکسی‌های اینترنتی باعث شده که قیمت گذاری‌ها نجومی شود و رانندگان هم از حق و حقوقی بهره‌مند نشوند.

۲۹
شهریور
دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

دوردور با مازاراتی و بنز اجاره‌ای در تهران | رنت روزانه خودرو از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان

قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.

۱۰
شهریور
شیوع پدیده گراز خوری

شیوع پدیده گراز خوری

گراز هم مانند سایر گونه‌های حیات‌وحش به دست انسان شکار می‌شود و بهانه این شکار، بیشتر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و مزارع است حال آنکه خوردن گوشت این حیوان هم به دلایل قبلی اضافه شده است.

گیلان پیشرو در شهرستانها

آخرین اخبار

۰۳
فروردین
سبقت غیر مجاز خط قرمز پلیس/توصيه های پلیس جدی گرفته شود

سبقت غیر مجاز خط قرمز پلیس/توصيه های پلیس جدی گرفته شود

سرهنگ صفاری گفت: هرگونه رفتار مخاطره آميز از سوي رانندگان مي تواند يک تهديد براي کاربران ترافيک باشد.

۰۳
فروردین
هوای نسبتا پایدار در گیلان

هوای نسبتا پایدار در گیلان

آسمان گیلان تا اوایل هفته آینده نسبتا پایدار است.

۰۳
فروردین
ورود حدود ۳ میلیون مسافر به گیلان

ورود حدود ۳ میلیون مسافر به گیلان

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان از ورود حدود ۳ میلیون مسافر و گردشگر به استان خبر داد.